Geoblog.pl    igebski    Podróże    Grecja i okolice - antyczna przygoda    Delfy

Delfy

Grecja
Grecja, Delphi

Przed Delfami, usytuowanymi dość wysoko nad poziomem morza, rozciągają się ogromne gaje oliwne. Sama miejscowość jest niewielka, przyczepiona wąskimi uliczkami do skał. Zatrzymujemy się w hotelu Iniohos. Nasz pokój znajduje się na poziomie minus jeden, więc z okien widzimy tylko dach budynku znajdującego się przy uliczce poniżej nas. Kolacja jest serwowana. Dwóch kelnerów obsługuje ponad 50 osób, trzeba więc trochę poczekać na swoja porcję. W końcu otrzymujemy zupę z ryżem, a następnie po kawałku zapiekanki z makaronu, sera i odrobiny mięsa, posypanej cynamonem. Na deser małe kawałeczki arbuza.
W piątek od rana zwiedzamy starożytne Delfy, czyli tak zwany pępek świata, miejsce igrzysk pytyjskich, no i przypominamy sobie dzieje wyroczni. Również tym razem przewodniczka mówi tylko po angielsku, ale gdyby nawet mówiła po polsku, to obawiam się, że niewielu z nas byłoby w stanie zapamiętać ten potok informacji. Zwłaszcza, że prawda przeplata się tu z domysłami, a mity z faktami. Jedno jest pewne: w Delfach jest pełno kotów, a nie psów – jak w innych miastach Grecji.